marți, 25 august 2009

Sensul vietii...

Stii... ma intreba odata un tip, destul de destept, daca stiu care este sensul vietii! Aaaa... pai... stai sa vezi, ca depinde de fiecare in parte... ca nu stiu ce... discutie filozofica! Acum te intreb eu pe tine, stii care e sensul vietii?! Si pentru ca nu vreau sa te zbati sa dai un raspuns cel putin stiintifico-fantastic... hai sa iti spun ce raspuns am primit eu la intrebarea mea: traim pentru perpetuarea speciei! Banal, nu-i asa? Pai da, cam asa e... Oricine ai fi, si oricat de multe sau putine teluri ai atinge in viata ta... tot ce e mai important e sa ai copii! E o legatura intre orice... si copii! Ai tai... ai lor... ai mei! Ma tot macina gandul asta de multa vreme... d-aia ti-am spus toate astea. Si cand ma uit in jurul meu si vad ca in fiecare clipa o familie se creaza... ma intreb cand va veni si randul meu. Am inceput sa fiu obsedat de intrebarea asta! Termina-te mah, ca esti inca tanar, imi zicea un amic acum ceva vreme...! Dar nu conteaza ca sunt tanar sau batran... vine o vreme cand simti ca ti-a venit timpul sa fii asa... sa iti intemeiezi o familie... sa ai o nevasta/ un sot... sa ai copii... Uite, el astazi a aflat ca va fi tatic! Priveam in ochii lui toata bucuria aia nemarginita... n-ai cum sa simti asta decat daca treci de partea cealalta. Nu ma intreba cate responsabilitati vin odata cu intemeierea unei familii... pun pariu ca nici tu nu ai stiut asta, pana sa te confrunti cu ele! Nu vreau sa ma simt vinovat ca intru pe un teren necunoscut... vreau sa stii ca asta imi doresc eu: o familie! Vreau familia mea. Am inteles deci ce a vrut tipu' sa spuna cand a zis ca cel mai important in viata sunt copii! Scuz orice om care vrea sa fie bogat, sa aibe masini, vile, insule, gagici, soarele, luna sau mai stiu io ce altceva ca si cum asta ar fi bucuria suprema. Nu-si da seama... degeaba are orice daca nu are cui sa ofere sau cu cine sa impartaseasca bucuria lui. Toate astea palesc in fata clipelor petrecute cu cei dragi. Nimic nu e mai important decat sa auzi ca spune DA, decat ziua nuntii, decat clipa cand iti spune ca e insarcinata, decat zambetul care apare cand spun te iubesc, decat momentul cand iti spune doctorul ca e fetita, sau e baiat. E mai important sa iti vezi cum iti cresc copii sub ochii tai, dupa ce au supt de la tzatza maica-sii, dupa ce au folosit sute de scutece si au invatat sa spuna 'tata' ori 'mama'. Nimic nu se compara cu clipele petrecute in familie in preajma sarbatorilor, ori in orice zi obisnuita, sau duminica atunci cand voi de obicei va plimbati prin parc sau cand aia mici se joaca la groapa de nisip. E magnific sa iti amintesti prima lor zi de la gradinita, prima data la scoala, prima oara cand ati discutat despre subiecte delicate... Si apoi chiar daca ei cresc si se duc in familia lor, tot vor fi si familia ta... copii lor vor fi nepotii vostri, si ciclul se ia de la capat! Avea dreptate, e important sa ai copii... e cel mai important! Chiar si pentru simplul fapt ca de la ei deriva orice alta actiune: ca sa ai copii, trebuie sa iti creezi o relatie solida alaturi de cineva... ca sa te casatoresti, trebuie sa inveti ce inseamna angajamentul fata de o persoana... pentru ca sa intelegi asta, trebuie sa te maturizezi... si asa mai departe. Nu stiu daca ma intelegi, daca imi impartasesti ideile, daca te uiti ciudat la mine pentru ca nu-stiu-ce... nu stiu nici daca ai macar curaj sa crezi in ceea ce cred eu sau sa vrei ceea ce vreau eu... Dar uite cate am de facut.. si uite cate clipe am de petrecut impreuna cu ei... asa ca nu e timp de pierdut! Pentru ca simt golul ala in mine... sensul vietii fara rost... si vreau sa schimb asta! Vreau sa mergem de mana si sa pot spune "ea e sotia mea iar ei sunt copii mei"! Nimic nu m-ar face mai fericit. Acum poti sa imi spui, sensul vietii tale, care este?!

2 comentarii:

Bubu spunea...

Te iubesc pentru ca gandesti asa...si sunt mandra de tine!!!

Anonim spunea...

frumos...foarte frumos.bv